Puree avacado & puree kismis+kurma

Aktiviti memuree lagi hrni...Act,hrni nak introduce jasmine ngan avacado.Sbb sifu ckp,avacado tu x yah steam..leh korek pakai sudu jerk..Tp,avacado tu masih keras even aku dah peram 4 hari + kulit dah hitam..(sifu soh beli yg kulit ijau..pastu peram kat umah)...

Alang2 dah belah, aku pun steam la avacado...pastu alang2 nak steam, aku pun steam la kurma ngan kismis sekali...process memuree cam biasa la yer...So, layan la gmbr2 ni....

avacado,kismis,kurma

dah steam

 avacado yg lom tapis

sisa avacado

avacado yg telah di tapis

 kurma + kismis yg lom tapis

 sisa kurma & kismis

 kurma + kismis yg telah di tapis

siap! puree kurma + kismis, avacado

*Mama sendiri x pernah makan avacado.Jasmine kenai dulu hihihih

6 comments:

hehehe..arini jasmine br try avacado..kurma+kismis lom makan lg

dhani pon baru try puree epal... hari ni dah hr ke-4..besok menu puree epal+bubur kosong.. (jadual amek kat HSFFYB.. hehee... eh, baru perasan jasmine lahir awal sehari je dr dhani kan..? dhani 19hb.. :)

hehehhe..a'a jasmine lahir 18 Ogos.kan aritu kite sama2 lepak kat spital bersalin heheheh...ni lepak kat HSFFYB plak hihihi...jasmine dah 2 minggu kot blaja makan.kena ajar awal sbb mama dia nak tinggal dia dah...huhuhuh

hehehe.. tu laaa... dhani pon dah ajar mkn... nasib baik dia tak culas sgt bab2 makan ni.. hehehe.. sbelum ni sebuk kalo org ngah mkn dia gi korek2 mulut mak+abah dia.. aduuiii.. mcm2 la... ni baru pandai makan, dah sebuk nk pegang sndiri.. :)

Nak tnye..mane nk dptkn bekas puree tu ye? Leh bg idea?

Post a Comment