Potato Frank

Untuk cik piya merangkap makanan kite org jugak! 

Bahan: sosej ayam/daging, kentang yg di rebus dan di kisar halus, garam,serbuk lada hitam,cheddar cheese yg di parut

Step:
1.Rebus sebiji kentang sehingga empuk.Kisar halus (lenyek ngan garfu pun boleh). Masukkan serbuk lada hitam dan secubit garam.
2.Sosej td, sila kerat dua dan belah di bahagian tengah dan rebus! Owh,jgn la belah sampai putus! Bila rebus, part yg kite belah tu akan kembang.So,senang nak sumbat inti nnt. Rujuk gmbr bawah ni yer :P
3.Masukkan kentang td dlm sosej
4.Susun dalam dulang pembakar dan taburkan cheddar cheese yg telah di parut.
5.Bakar selama 15min.Siap!

 bahan-bahan

sblm bakar

dah siap!

Nota kaki: Yang bulat2 tu lebihan kentang td..Sbb aku buat 4 batang sosej jer...

0 comments:

Post a Comment