Omelet,sosej & sayur campur

Cik piya suka makan telur tp x suka makan sayur! huhuhuh....Setelah di belek2 buku  "Panduan Pemakanan Anak Sihat & Pintar", ku decide buat omelet,sosej & sayur campur...Rupanya seperti dibawah yer! Sedap di makan bersama sos ;) Resepi ni sesuai di aplikasikan utk budak umur 9 bulan ke atas..cik piya dah 5 thn, so ngap jer la....


Bahan-bahan dia sgt simple..telur 2 biji,sosej sebatang,mix vege,garam secukup rasa.Proses pembuatan sama cam kite buat telur dadar...senang kan?? Resultnya, cik piya masih kuis2 sayur2 itew huhuhu....silap aku jugak..may be aku leh blend mix vege tu dulu sblm campur ngan telur...kalo dah hancur, tade la dia kuis2 sayur tu...btol x? Hm,akan di cuba kemudian hari....

0 comments:

Post a Comment