Tat Ayam Cheezy

Act, ni menu Jumaat lepas...dgn gigih aku memproses selepas subuh! hehehe..Dah lama aim nak buat..akhirnya berjaya gak buat setelah ku tergoda dgn kasil tayangan sis Fara Kertina Waty di group HSFFYB...Sempat la en asben dan cik piya breakfast pagi jumaat tu hehehe...Rasa?? Sedap wokeh!! Laki aku pun ckp sedap kukuikui...

Entry bergmbr yer...step by step process pembuatan, leh rujuk original resepi kat blog sis Fara ni...yg beza hasil sis fara ngan aku hanyalah bahan2 utk inti dan juga penggunaan fresh milk. Aku hanya bancuh susu tin bersama air suam..hehehe...malas mau beli fresh milk..Lagi satu, utk pastry/kulit tu, aku buat cara nak buat kulit karipap ngengehngeh

cheddar cheese yg di parut
inti tart ku yg colourful
  campak jer inti atas kulit tart

tabur cheese yg dah di parut
tart ayam cheezy yg siap di masak! nyum nyum

Harus cuba! Sgt sedap!

0 comments:

Post a Comment