Puasa (day2)


Hari ni, umat Islam dah berpuasa tiga hari. Tapi aku br dua hari hehehe...x larat la...
Percubaan pertama puasa masa 1st day Ramadhan aritu : 10min sblm berbuka, aku dah pening2 + bdn terketar2..huhuh..tp gagahkan diri jugak...after berbuka, terus baring dlm bilik. En asben tlg sapu minyak segala bagai...hehehe...siap dgr khutbah. kalo x larat, x yah pose...

2nd Ramadhan, x puasa...sbb tkt x larat!

3rd Ramadhan aku puasa balik...hajatnya nak selang sehari berpuasa...Alhamdulillah, harini dpt puasa penuh hihihi...cuma awal pg td dah kuar bintang2 kat kepala..cik piya pun aku x uruskan. Papa dia uruskan diri dia utk ke nursery.Aku dah terlentang atas katil...kol 12 tgh hari br bgn....hihihih...bangun2, terus mandi n pk nak berbuka ngan apa hari ni...terliur buah melaka la pulek....dan dgn semangat wajanya, aku p kedai cr bahan2...hehehe...jd, menu berbuka td: buah melaka,agar2 santan, daging goreng, ikan kering, air kelapa!

4th Ramadhan? x puasa la kot....hehehehe

0 comments:

Post a Comment