My Breakfast

Smlm, kan aku ckp berat aku br 48kg@28week kan?

Pagi ni, dgn semangat yg waja (sbb 2 jun aku kena checkup. tkt nurse bising berat x berapa naik)...aku telah mula minum susu untuk ibu mengandung. Act, susu ni aku beli masa awal pregnant aritu..Aku beli susu Enfamama A+. Beli tin 900gram perisa coklat. Harga RM50.90 dkt Manjaku. Sejak beli, baru sekali aku minum...lepas tu x minum dah! Sbb aku x suka susu...huwaaaa.....Bayangkan dah bape bulan susu tu terperap kat dapur...

Setelah dipujuk hati, pg tadi aku buat jugak la se-mug susu ni....kalo ikut cara penyediaan, kena 6 scoop + 200ml air...tp aku buat 3 scoop jerk...tamo la pekat2...muntah nnt...aku celup ngan biskut tawar 6 keping....pastu try minum...ish, kureng btol. Aku g dapur, aku tambahkan plak satu scoop milo....ha, baru la sedap...(padahal dah beli susu perisa coklat).

Endingnya, aku berjaya minum susu ini sampai habis! YahooOOooo Mulai hrni, aku akan practisekan minum susu ni 2x sehari (bgn tido & sblm tido) dgn syarat, perlu bubuh milo huhuhuhu

Harapan: Moga-moga cubaan aku utk naikkan berat badan sblm 2 jun ni tercapai. Kalo berat x naik jugak, ade potensi utk aku stop balik minum susu ni hihihihi. Apapun baby, jumpa mama dua bulan jer lagi ok! Dok dlm perut dulu tau ;)

0 comments:

Post a Comment