Thanx Mama!

Br beberapa minit yg lepas, mama call asben aku...saje bertanya khabar + bg nasihat + peringatan ttg dunia dah akhirat.sgt panjang hujah dia. sampai laki aku loudspeaker hehehe...Then,dia tanya condition aku ok ker tak (kes bleeding aritu)..laki aku ckp, aku ok dah skrg...tetiba mama ckp, "angah tu stress sgt tu...sampai turun darah"...huh? itulah naluri seorg ibu! aku x nafikan itew. mungkin bleeding sbb stress! (even aku bgtau mungkin bleeding sbb makan pulut durian) terlalu fikirkan masalah yg timbul + kesedihan last week...

Mawar Putih Untuk Mama
Kau sinaran bulan
Menyerikan bitang-bintang
Kaulah fajar yang menerbitkan pagi

Kau sirami embun

Menyegarkan pepohonan
Kau bukakan tabir siang untukku

Kau berikan mama

Kasih sayang maha suci
Betapa agungnya
Tiada ternilaikan
Oh mama, oh mamaku
Tiada cinta yang suci
Setulus cintamu

Ku suntingkan mama

Sekuntum mawar putih
Sebagai lambang kesucian cintaku

Nota: Time kasih mama!

0 comments:

Post a Comment