Twin??

Smlm aku selamat lahirkan baby kembar dua....dua2 baby girl.....hah? last week br 17 minggu...smlm dah bersalin? huhuhu....tu citer mimpi la.....act, smlm aku terjaga kol 1.15 am gara2 mimpi bersalin kembar ni...huhuhu.....terus gerak laki aku (tatau dia dgr x apa yg aku citer sbb aku pun tgk lalok hehehe).... ni kali ke3 aku mimpi pasal twin sejak mengandung...mungkin sbb menaruh harapan nak dpt twin kot....
 

Twin dlm rahim ibu
Nape teringin nak twin? satu jer jawapan dia...sbb nenek aku (belah mymama) kembar x seiras.kembar laki + perempuan....dia kembar pun aku br jer tau thn lepas...kalo ikut salah silah keluarga, nenek aku the one and only yg kembar...anak2, cucu2 dia tade pun kembar...org kata, dia akan jatuh pada cucu...aku la cucu dia kan? cam la aku sorang jer cucu dia kan? hahaha.....entah2 anak sedara aku ke yg kembar...mana nak tau kan?

Kawan aku, si Myn....dia ade anak kembar perempuan x seiras...dia tatau dia ngandung kembar sampai la dia scan masa 5 bulan pregnancy...masa tu terkejut laki bini tu....bile aku tanya, ade kembar ke? dia ckp, nenek dia jer kembar...sedara mara yg lain tade pun kembar....bile dgr dia citer tu, aku pun..."wah, ade harapan ni" hahaha....mana taknya, sama la ngan kes aku kan? nenek jer kembar huhuhu.....

Setelah di google, aku ade la jumpa beberapa tanda2 ibu hamil kembar ni...antaranya:
1.loya dan muntah yg teruk (all day sickness)
2.peningkatan mendadak berat bdn pada 3 bulan pertama
3.ibu hamil dpt rasa pergerakan bayi yg banyak
4.mengalami rasa letih yg keterlaluan
5.saiz rahim besar dr umur kandungan
6.doktor dpt dgr dua detak jantung

Lain2 tanda, korang google sendiri...yg ni aku ringkaskan jerk.....hehehe. Berdasarkan tanda2 diatas, tade satupun yg berkaitan ngan aku wawawa.....Lgpun masa 8 minggu aritu dah scan sbb nak tgk jantung baby....x nampak pun 2...nampak 1 jer......Maknanya, tade la kembar....

Anak kawan aku. kembar x seiras hasil drpd hormon treatment
* Farizan: sorry la aku cilok dr fb ko hahahah....*

Nota: 7 April ni aku checkup utk 5 bulan..kena scan perut. Ada kejutan kah? walaupun aritu scan ade satu jer hehehe..mana tau, ade keajaiban nnt...jengjengjeng...tunggu 7 april punya entry yer kuikuikui

0 comments:

Post a Comment