Nugget Pisang

Tgh malam smlm, aku kelaparan. Biasala tu kan, org ngandung. lapar je kejenya..skrg ni sblm tido, mmg perut ku minta di isi! G dapur hanya ada pisang yg dah naik itam kulitnya...beli hr sabtu aritu lg...sempat lg tanya en asben, mau makan cekodok pisang tak? dia jawab, kalo buat dia makan! wah wah wah...sejak aku peknen ni, ngan laki aku pun dok keje makan jerk...bile dah ade org nak join makan, aku pun start la melenyek...cik piya pun join menengok mama dia buat nugget pisang nih! Sudahnya, pg td pun aku breakfast ngan cekodok pisang lg....

Nugget Pisang

Bahan-bahan
beberapa biji pisang (tibai jer pisang apa, janji x membazir pisang yg dah itam kulitnya itew)
tepung gandum (main agak2 jer ni)
1/2 camca teh soda bikarbonat (huh? aku boh baking powder daa....apa beza dia? tade cacat plak nugget aku tuh. sape leh tlg jawab? aku mmg tatau nih!)
2 sudu gula

Cara-cara
1.Lenyek pisang + bubuh segala bahan yg diperlukan td
2.Bila minyak dah panas, leh start menggoreng. jemput2 la pakai tgn atau sudu...

0 comments:

Post a Comment