Kek Choc Moist

Ehem2...resepi lg hrni....hari ni kite blaja buat Kek Choc Moist yer..tp aku pakai tepung segera Kak Ana..Tepung ni aku beli ngan akak kat sek aku dulu. tu pasal nama tepung ni tepung kak ana hehehe....harga utk satu paket dlm RM15.00 Dia dah ready bahan2 dlm tu. Kite cuma bancuh jer...senang giler! x yah susah2 nak sukat gula, mentega, tepung byk mana....yg x reti buat kek, di alu2kan sgt beli tepung ni...kompom x nyesal....

Kek Choc Moist

Bahan-bahan
1 paket tepung cake choc moist segera Kak Ana
1 cawan minyak masak
1 cawan susu cair
3 biji telur size B
1 cawan air panas


Cara-cara
1. masukkan bahan satu persatu mengikut turutan di atas dan kacau hingga sebati
2. masukkan dlm loyang berukuran 9x9 (aku tuko boh dlm cup cakes.sbb tgh rajin)
3. bakar dlm api 180 darjah selama satu jam ATAU
4. kukus selama satu jam (aku kukus sbb tade oven)


Cadangan topping
300g coklat masakan dicampur dgn 3/4 cawan susu cair. Masak secara double boil. Kacau sehingga cair dan tuang ke atas permukaan kek. (aku x buat camni. aku gantikan ngan choc rice. colourful sket)

Nota: Sape yg berminat nak beli tepung kek ni, leh bgtau aku...leh komen kat entry ni atau tinggalkan msg kat chat box...tp delivery charge korang tanggung la...nak pickup area Gombak pun boleh

2 comments:

tu gambo ihsan org ke..mmg hasil air tangan ko?

farizan: ya Allah, kecik hati aku ko tanya camtu...tu hasil aku sendiri la..kalo aku cilok, aku bgtau dah kat situ

Post a Comment